Cíle
- Poznávat a společně sdílet hodnoty, které jsou srozumitelné a přijatelné pro děti i jejich rodiče (samostatnost i odpovědnost, schopnost spolupracovat, úcta ke všem formám života včetně odpovědnosti za svůj život a zdraví, sebeúcta, podpora rodinných vztahů, vzájemné respektování a ohleduplnost, úcta k hodnotám uměleckým i materiálním včetně majetku svého i ostatních, radost z poznávání a touha objevovat, schopnost rozeznat dobro a zlo, optimistické ladění, atd.).
- Stanovit si společně s dětmi jasná pravidla spolužití a snažit se o jejich transfer do rodinného prostředí.
- Vytvářet prostředí vzájemné důvěry a otevřenosti mezi pedagogy, dětmi i rodiči (v tomto případě považujeme za pedagogy všechny zaměstnance školy).
- Snažit se o navázání pozitivního vztahu s každým dítětem, snažit se být pro děti citově významným člověkem a pozitivním vzorem.
- Zprostředkovávat dětem prožitky, u kterých převažuje kvalita nad kvantitou a povrchností.
Záměry
- Vytvářet příznivé vlivy prostředí, které ovlivňují rozvoj osobností dětí ve smyslu odolnosti proti sociopatologickým vlivům.
- Snažit se o maximální informovanost rodičů a o jejich aktivní spolupráci ve smyslu bodu 1.
- Hledat cesty dalšího působení ve smyslu bodu 1. u dětí, které odcházející do základních škol a formy spolupráce se základní školou.